Program for perioden 2023-2027

Et Askøy for alle!

Arbeiderpartiet vil at Askøy skal være et sted med små forskjeller, og med gode offentlige tjenester, slik at alle mennesker kan leve trygge og aktive liv. Vi ønsker oss et Askøy for innbyggerne, og som spiller på lag med næringsliv og frivillighet.

Utviklingen av infrastrukturen vår har de siste tiårene ikke holdt tritt med befolkningsveksten i kommunen. Det er behov for investeringer innen vann og avløp, veier som ikke er tilpasset dagens trafikk og flere skoler med behov for større og bedre uteareal. I tillegg er det store mangler med vedlikeholdet på mange kommunale bygg. I årene som kommer får vi mange flere eldre innbyggere som vil trenge mer oppfølging og en større del av ressursene til Askøy kommune. Disse store utfordringene krever gode, robuste fellesskapsløsninger.

De beslutningene som tas nå, må være gode nok til å stå seg over tid. Askøypolitikken har lenge vært preget av svake politiske flertall, konflikt og handlingslammelse. Det kan ikke fortsette. Askøy har et stort behov for utvikling for at vi skal kunne møte fremtidens utfordringer. Den utviklingen ønsker Askøy Arbeiderparti å stå i spissen for.

Askøy Arbeiderparti bygger politikken sin på grunnverdiene: frihet, likhet og solidaritet.Frihet for den enkelte oppnås best med trygge og gode velferdsordninger og et arbeidsliv der hovedregelen er hele, faste stillinger. Likhet innebærer at alle, uavhengig av bakgrunn og størrelse på lommeboken, skal ha mulighet til å lykkes. Solidaritet krever at vi stiller opp for hverandre og slik bygger et godt, sterkt samfunn.

Vi ønsker å skape et nytt, handlekraftig flertall på Askøy. Et sterkt flertall, der politikere på tvers av ulike partier gjør vedtak som står seg over tid og som er til det beste for hele Askøy. Vi vil bygge et askøysamfunn for alle, basert på åpenhet, samarbeid og fellesskapsløsninger. Slik får vi et Askøy for alle!

Er du enig med Askøy Arbeiderparti om Program for perioden 2023-2027?

Takk for din tilbakemelding!

Vil du vite hva mer vi kanskje er enig om?

Takk for din interesse!

Du vil nå motta nyhetsbrev fra oss :)

Takk for tilbakemeldingen. Vi kan ikke være enige om alt!

Kanskje er det andre saker du er enig med oss i?

Se andre politiske saker