Vellykket 1. mai på Askøy

Omlag 100 mennesker møtte opp da Arbeiderpartiet, SV og Rødt feiret arbeidernes internasjonale kampdag på Askøy. I en tid med rekordhøy arbeidsledighet trenger vi en regjering som faktisk tar krisen på alvor!

Jette Christensen holder tale på 1. mai på Askøy

Stortingsrepresentant Jette Christensen hadde hovedinnlegget i år.

Før lunsjen ble det holdt taler og lagt ned krans ved krigsminnesmerkene på Herdla og i Strusshamn, og leder i Askøy AUF holdt tale ved 22. juli minnesmerket. Etter dette startet lunsjen i Folkets Hus på Askøy, hvor det ble flotte taler fra Jette Christensen (Ap), Daniel Charles Hextall (SV) og Inge Arbahamsen (R), etterfulgt av appeller fra ungdomspartiene og Norsk Folkehjelp.

Alle er enige i at Norge trenger en regjering som tar arbeidsledighetskrisen på alvor. Det er ikke akseptabelt at over 120.000 mennesker står uten arbeid, at unge mennesker ikke får jobb etter endt læretid eller utdanning, og at det drives rovdrift på ansatte i utsatte næringer. Norge trenger en regjering som forbedrer arbeidsmiljøloven og setter i gang tiltak som faktisk virker, ikke en regjering som svekker arbeidsmiljøloven og gir skattekutt til de rikeste. Vi trenger en aktiv politikk! Vi trenger Arbeiderpartiet i regjering!

Mellom talene ble det snitter, kaffe og kake samtidig som "Gubbekoret" stod for underholdningen.

Gubbekoret

Gubbekoret sang "Til Ungdommen" ved 22. juli-minnesmerket.